منطقه ارسال خود را انتخاب کنید
چنانچه آدرس خود را وارد کنید تا محصولات آن منطقه برای شما نمایش داده شوند.

سبد کابل در پروژه های برق خورشیدی

خورشیدی که نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند، به عنوان مولد اصلی برق در سیستم‌های برق خورشیدی عمل می‌کنند. این سیستم‌ها از تجهیزات مختلفی از جمله اینورترها، باتری‌ها، سیستم‌های مانیتورینگ، سیم‌ها و سبد کابل بهره می‌برند تا انرژی خورشیدی تبدیل شده به انرژی الکتریکی را، سریع و ایمن به محل مصرف برق برسانند. سبد کابل (سینی مش) یکی از این تجهیزات است که نقش مهمی در این زنجیره ایفا میکند.

ساختار باز و شبکه ای سبد کابل (سینی مش) مزایای فنی و اقتصادی فراوانی برای پروژه ها ارمغان آورده است. در زیر به برخی از مزایای مهم سینی مش (سبد کابل) در این صنعت اشاره می شود:

مقرون به صرفه

سبد کابل (سینی مش) در مقایسه با روش های سنتی کابل کشی، سرعت نصب بسیار بالاتری دارد. ضمن اینکه نیاز به خرید تجهیزات تغییر مسیر مثل زانو و سه راه و مبدل سایز و … حذف شده و این تجهیزات در سریعترین زمان و به راحتی در محل پروژه ساخته میشود. علاوه بر این، افزایش فاصله ساپورتها تا 1.8 متر – با توجه به سایز سبد کابل- امکان پذیر است. لذا این محصول راهکاری بسیار مقرون به صرفه تر برای ساماندهی کابل های برق در پروژه های انرژی خورشیدی است.

 

ساماندهی و نظم دهی

سبد کابل به شما کمک می کند تا کابل های متعدد سیستم برق خورشیدی را به طور مرتب و منظم ساماندهی کنید. این امر نه تنها ظاهر کار را زیباتر می کند، بلکه به سهولت در عیب یابی و تعمیرات نیز کمک می کند.

 

محافظت از کابل ها: 

سینی مش از کابل ها در برابر آسیب های فیزیکی مانند ساییدگی و له شدگی محافظت می کند. این ویژگی عمر مفید کابل ها را افزایش داده و از بروز اتصالی و خطرات احتمالی جلوگیری می کند.

 

تهویه مناسب

سبد کابل به تهویه مناسب هوا در اطراف کابل ها کمک می کند. این ویژگی از گرم شدن بیش از حد کابل ها و افت راندمان آنها جلوگیری می کند.

 

 

نصب آسان

سبد کابل به آسانی و با سرعت بالا نصب می شود و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

 

 

زیبایی

چیدمان و آرایش صحیح کابلها در سبد کابل – که قابل دید هم هستند- به زیبایی پروژه شما می افزاید.

 

 

در ادامه مزایای دیگری از سبد کابل در پروژه های برق خورشیدی ذکر میشود:

 

محافظت از کابل ها در برابر تابش مستقیم خورشید:
سبد کابل درب دار می تواند از کابل ها در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید محافظت کند و عمر مفید آنها را افزایش دهد.

 

 

جلوگیری از انباشت برف و یخ:

ساختار باز و شبکه ای سبد کابل از انباشت برف و یخ روی کابل ها جلوگیری می کند. 

 

محافظت از کابل ها در برابر باد و طوفان:

ساختار باز و شبکه ای سبد کابل، مقاومت بیشتری در برابر بادهای محیطی فراهم میکند، لذا این محصول برای محافظت از کابلها در فضاهای باز پروژه های خورشیدی در برابر باد و طوفان بسیار مناسب خواهد بود.

 

کاهش آسیب حیوانات:

بدلیل ساختار باز و شبکه ای سینی مش؛ تمایل لانه سازی پرندگان و جوندگان بر روی آنها کاهش می یابد، لذا کابلها آسیب کمتری از این ریسک را متحمل خواهند شد و ضمن افزایش طول عمر آنها و کاهش قطعی برق ناشی از جویده شدن کابلها توسط حیوانات موذی کاهش خواهد یافت.

 

در مجموع استفاده از سبد کابل در پروژه های برق خورشیدی، راه حلی ایمن، کارآمد و مقرون به صرفه برای ساماندهی و محافظت از کابل ها است.